Friday, May 25, 2012

Rangkaian Haruman AVON

Bukan nak menjual erk (walaupun aku ni member AVON), jgn salah paham ngan tajuk entri ni. Actually aku nak share tentang koleksi haruman AVON yg aku ada. Aku ni kiranya dari dulu lagi mmg pengguna setia haruman AVON. Tak tau nape, mungkin sebab aku 'tak pandai' nak beli haruman antarabangsa yg ada kat pasaran tu. Haruman antarabangsa aku tau memang sgtlah wanginya...tp bila tgk jer harganya beratus2, terus aku cabut lari dari kedai tu. AVON ni aku kira sesuai la ngan kemampuan aku stakat ni. Paling best bila ada promotion murah2...huh! Sekali 2 botol aku borong (ceh! mcm byk sgt kan). Dapat lak percuma beg, lotion & lipstik bagai...mau tak rabak duit tiap bulan...

So ini antara 'harta' yg aku ada :

Sebenarnya lebih byk dari ini, tapi isinya sudah abis..yg tinggal botolnya je aku simpan wat koleksi




Ini adalah haruman yg paling aku sayang...Sheer Rose dan jugak Dream Life. Yg 1 lagi tu tolak tepi...hehee...Tapi sayang, AVON dah tak kluarkan kedua2nya :(. Jadi sebab tu lah aku simpankan sikit balance yg ada wat kenangan. AVONNNN!!! Tolonglah kluarkan balik dua2 ni...saya mauuuuu!!! Sheer Rose tu peberet sebab bauan ros. Aku tersangatlah suke haruman dari jenis ros, tak tau nape. Masalahnya, susah plak nak jumpa yg bau sedap mcm Sheer Rose ni, tulen rose! (Oh! Melampaunya pujianku). Dream Life tu plak edisi khas time ERRA FAZIRA jadi duta dia dulu. Mmg tak la kan AVON nak kluarkan balik, duta dia pun dah b'ganti baru :(. Frust lagi...Owh, tertinggal lak yg sebelah lagi tu...itu adalah, ermmmm...tak ingat!


Ini pun antara peberet aku, Woman of Earth. Bau dia leh tahan dari pagi sampai ke mlm (slagi kita tak mandi la...hehehe). Sebab lain nape aku suka yg ni adalah - warna hijau! Aku memang kemaruk ngan segala benda yg berwarna hijau (errr...tapi yg logo bulan penuh warna hijau putih tu takde dlm senarai ye -- ce teka apekah ia?). Yg oren tu namanya Wish of Happiness. Yg ni didatangkan bersama 2 lagi adik-bradik dia. Wish of Love ngan Wish of...errr...lupe. nanti aku buat research...ekekee...

Yang penutup putih tu Soft Musk Eau de Cologne 50ml. Dan yg satu lagi tu Jet Femme Eau de Toilette Spray 50ml. Kedua-dua ni adalah barangan hantaran dari suami aku masa kahwin dulu. Adalah lagi set dia yg lain, lupa nak masukkan dalam ini gambar :)




Ini antara haruman yg paling mahal aku ada (tapi x sampai seratus pun...heheee). Namanya Outspoken Intense by Fergie Eau de Parfum 50ml. Baunya tersangatlah wangi dan buat si pemakai rasa mewah. Aku pakai time2 hari istimewa jer sbb sayang! Masa beli ni patutnya dapat percuma Body lotion dia yg colour sama ngan perfume tu, tapi sbb stokis Avon kehabisan stok, diberinya adik bradik Outspoken ni yg lain. Oklah jugak, leh cuba 2 jenis haruman. Hmmm...yg biru tu bau dia lagi sedap kot!
 

Ini jugak kesayangan aku. Little Red DressEau de Parfum 50ml. Bauan dari oriental fruity. Sangat best baunya. Didatangkan  percuma bersama Little Black dress Purse Concentrate 9ml (see, percuma lagi kan?). Yg sebelah tu plak Live Without Regrets By Reese Witherspoon Eau de Parfum Spray 50ml. Masih berbalut dlm plastik, tak pernah pakai lagi. Masa aku beli ni, dapatlah percuma (percuma lagi) handbag comel mcm dlm  ni :

Haruman jenis ni ada 3 bradik semuanya...pun wangi jugak yg lain tu. Cuma citarasa aku lebih kpd yg Live tu..




Yang ini aku beli sepasang. 1 untuk aku, 1 lagi utk suami (konon2 sweet la tu). Bau dia not bad la tapi tak kuat sgt & tak tahan sampai petang kot! Sebab bila masuk jer petang aku dah tak bau ape dah. Nama dia Simple Element EDT Spray. Memang simple la kan...


Keluaran terbaru Avon masa tu...dapat percuma beg gak. Sekali lagi aku beli sepasang utk aku & suami (kalau tak beli sepasang, tak dptlah percuma beg...heheee. Pandai kan AVON ni tarik hati insan yg 'pemurah' mcm aku ni?) Owh! Lupa plak nak nyatakan nama dia. Free O2 EDT Spray 50ml for Her & for Him.

Jadi inilah antara koleksi yang aku ada. Nanti kalau (K.A.L.A.U ye tuan2 & puan2) aku rajin, aku upload lagi gambar haruman AVON yg dah aku habiskan :-P

Moral of da story : Belilah barangan AVON...yeayyyy!!!

No comments:

Post a Comment